Fargeinspirasjon fra Barja- Colourinspiration from Barja

Jeg tror egentlig ikke pÃ¥ inspirasjon som drivkraft for Ã¥ male. Inspirasjon kan være en innfallsvinkel til ikke Ã¥ male, jeg er ikke inspirert idag- jeg tror pÃ¥ hardt arbeid, ikke bare for Ã¥ arbeide men for Ã¥ utvikle meg bedre…men inspirasjon finnes og jeg har full respekt for de som lar seg lede av inspirasjonens kraft.
Jeg kan også bli inspirert, med til å forske og utforske, som etter turen til Barja (fra forrige innlegg)

In english : I think really the inspiration as the driving force for painting. Inspiration can be a approach to not painting, I’m not inspired today-I believe in hard work, not only to work but to develop myself better … but inspiration there and I have full respect for those who are guided by inspiration force.

I can also be inspired by researching and exploring, that after the trip to Barja (from previous post)

Oliventrær og grav vegg

Oliventrær og grav vegg

Detalj fra grav, med løve

Detalj fra grav, med løve

Disse to fotoene ga meg umiddelbart behov for å lage fargeprøver og fargekombinasjoner jeg ikke har gjort på lenge:

These two photos are giving me immediate need to create swatches and color combinations I have not done in a long time:
Golden-Barok-Red--Fransk-Ul
Golden Barok Red og Fransk Ultramarine er en spennende kombinasjon og det gir fine skyggefarger. Golden Barok Red er en vakker varm og klar farge mens Fransk ultramarine gir den nødvendige kjøligheten i kalde skygger Denne kombinasjonen er det lenge siden jeg har gjort og satte umiddelbart igang tankevirksomheten.

Golden Barok Red and French Ultramarine is a great combination and it provides nice shade colors. Golden Barok Red is a beautiful warm and bright color while French ultramarine provide the necessary coolness in the cold shadows This combination is a long time since I’ve done and immediately started thinking.
RÃ¥-sienna-fransk-ultramarin
Rå sienna og Fransk Ultramarine gir et streif av Oliventrærnes fargespill, en flott og avdempet kombinasjon. Rå Sienna er en av jordfargene og det betyr at den ikke har klarheten i seg, men den rette fargen for å fange oliventrærnes matte bladverk og stamme.

Raw Sienna and French Ultramarine gives a touch of olive trees are color range, a great subdued combination. Raw Sienna is one of earth colors and that means it does not have clarity, but the right color to catch the olives trees matte foliage and stem.
Sepia--fransk-ultramarine
Sepia er en dyd av nødvendighet for å fremkalle mørket i veggen og i blanding med Fransk ultramarine gir det kjøligheten som er en kontrast til det varme lyset.

Sepia is a necessity of inducing the darkness of the wall and in admixture with French ultramarine gives coolness which is a contrast to the warm light.

Man kan da lure pÃ¥ hvorfor all denne bruk av Fransk Ultramarine, jo, motivet er «jordbundet» og det er Fransk Ultramarin ogsÃ¥, jordens farge og tilhører ikke himmelen… men jorden. Og nÃ¥r jeg gjør mine fargenotater- prøver- bruker jeg alltid samme papir

One can then wonder why all this using French Ultramarine, yes, the subject is «terrestrial» and it’s also French Ultramarine, earth color, and does not belong to the sky … But the earth. And when I do my color notes-trying-I always use the same paper

2 tanker om “Fargeinspirasjon fra Barja- Colourinspiration from Barja

  1. Lise Gjesdal

    En vitenskapsmanns kjærlighet til kunsten…. eller omvendt ? Spennende å følge deg

    4. februar 2014 kl. 11.19 skrev …TrondE… litt om alt i en kunstners

    Svar
  2. Lise Gjesdal

    5. februar 2014 kl. 23.51 skrev Lise Gjesdal :

    > En vitenskapsmanns kjærlighet til kunsten…. eller omvendt ? Spennende å > følge deg > > > 4. februar 2014 kl. 11.19 skrev …TrondE… litt om alt i en kunstners

    Svar

Legg igjen en kommentar